A Nomad családi játék, gyakorlottabb játékosok számára. Egy nomád törzs elhatározza, hogy átköltözteti a táborát egy távolabbi helyre. Az ismeretlen táj felfedezésére előre küldi a legjobb vadászát, aki megkeresi az optimális utat és élelmet is szerez. Akcióinak kimenetelét azonban nagyban befolyásolja, hogy mennyire eredményesen imádkozik a törzs sámánja a természet istennőjéhez.
A forduló azzal kezdődik, hogy a sámándombon a törzsek sámánjai áldozatot mutatnak be az istennőnek. Ekkor alakul ki a játékosok sorrendje, mely meghatározza a következő, felkészülő fázis menetét. Majd ezt követik az akciók: a terep felfedezése tereplapkák lehelyezésével, vadászat, vagy a tábor mozgatása. Minden játékos a saját tereptábláján halad előre a vadászával, és ott mozgatja a tábort jelképező jurtát a leendő táborhely felé – de ez korántsem jelent szoliter élményt. A játék végén a felfedezett területekért, az elejtett vadakért, valamint a táborral megtett távolságért pontokat kapnak a játékosok, sőt a tereplapkák ügyes illesztésével különféle bónuszokat is szerezhetnek. Az győz, aki a legtöbb pontot szerzi.